Wzrost o 1,2%

Według wstępnych danych GUS w 2016 roku wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych wzrosła o 1,2% w stosunku do poprzedniego roku.


W 2016 roku najwięcej artykułów rolno-spożywczych sprzedano do Niemiec (22,6% wartości).
Głównie były to: ryby wędzone (9%), mięso drobiowe (8%), wyroby piekarnicze i cukiernicze, czekolady i wyrobów zawierających kakao, ryby przetworzone i zakonserwowane, a ponadto również papierosy, soki z owoców (gł. soku jabłkowego), filety rybne, mrożone owoce (gł. truskawki i maliny).
 
Na drugim miejscu wśród odbiorców polskich produktów rolno-spożywczych znalazła się Wielka Brytania (9%): czekolady i wyroby zawierających kakao (13%), mięso drobiowe (11%), wyroby piekarnicze i cukiernicze oraz mięso przetworzone i solone (6,5%).
 
Trzecim krajem jest Republika Czeska (6,7%), gdzie sprzedano głównie olej rzepakowy (14%), mięso drobiowe (8,4%), papierosy (7,3%), kawę (7,1%), a także czekoladę i wyroby zawierające kakao. Odnotowano m.in. wzrost wartości eksportu karmy dla zwierząt o 35%, papierosów o 34% oraz syropów cukrowych o 31%.
 
źródło zdjęcia:

Oceń wpis
średnia ocena: 20.0 ilość głosów: 1